Dag 1 t/m 4 - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Mo & Nico - WaarBenJij.nu Dag 1 t/m 4 - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Mo & Nico - WaarBenJij.nu

Dag 1 t/m 4

Door: Mo

Blijf op de hoogte en volg Mo & Nico

12 Maart 2019 | Nederland, Voorschoten

Na een goede maar lange vlucht vanwege een tussenstop kwamen we aan in Entebbe.  Bleek dat we met zes uit onze groep zijn aangekomen in twee verschillende vluchten. Het verkrijgen van een visa is een formaliteit, dit duurde alleen erg lang hier...... na middernacht zijn we dan eindelijk in ons hotel voor de nacht. Intussen wat kennisgemaakt met elkaar. De andere 3 medereizigers liggen al lekker te slapen, zij zijn gisteren al aangekomen. We nemen de dag van morgen door,  drinken een biertje (komen in halve liters hier :) heel vervelend) en horen dat we om 5 uur opstaan. Eerst moesten we de tassen nog herinrichting en om 2 uur lagen we kei kapot op bed. Het is 24 graden hier, dat is wel even wennen.

Na 3 uurtjes slaap krijgen we een fantastisch ontbijt en ontmoeten we onze mede reizigers. Een gezellig clubje mensen! Vandaag een lang reisdag voor de boeg, zo'n 600 kilometer. We hebben 2 jeeps dus we zitten ruim. De opstart in het donker is nog wat onwennig, we zitten toevallig achterin en we hobbelen nogal, niet fijn voor de maag. Als het licht wordt gaan we een rij naar voren zitten en gaat het stukken beter. Bij iedere stop wisselen we van plek en wordt het goed verdeeld, een prima idee. We verbazen ons dat het zo ontzettend groen is hier. Wat een kleurrijk land is dit. Onderweg wordt er gestopt voor water, benzine, toiletteren, cola, koffie, pinautomaat. Het is nu 13 uur en we zijn bij Gulu.  Pffff het is nog zeker 150 kilometer waarvan de laatste 50 op  onverharde wegen. Het is best heel heet, zo 33 graden. Luchtvochtigheid is goed te doen, het is best een hele omschakeling toch. En het wordt warmer en warmer.

We zien laaggelegen de Nijl lopen, een mooie brede rivier best goed gevuld met water. Als we verder gaan komen we de eerste apen tegen, bavianen langs de kant van de weg. Het wildlife spotten is begonnen. We naderen de grens met Zuid Soedan en moeten door het laatste bergachtige gebied. Voor ons ligt een enorme uitgestrekte vlakte, de savanne. We komen bij de gate van Kidepo National Park. Meteen zagen we best veel waterbokken, grote jongens hoor, verspreid over de heuvelachtige vlakte. We stoppen en rijden, maken foto's en filmen. Wrattenzwijnen en zwijntjes lopen er ook. Enorm veel buffels, hartebeesten, oribi's en heel in verte een leeuw, die wegliep. Langs de weg ligt een kadaver van een buffel, waarschijnlijk twee dagen dood. Hele tros gieren zit erop en eten het dier verder op. Maraboes zitten er ook bij. Echt naast de weg dus we zitten er bovenop! Het dak van onze truck is trouwens omhoog geduwd. We staan met 5 in de grote jeep en hebben allemaal fantastisch uitzicht. Ongelooflijk hoe mooi het hier is. De savanne is enerzijds groen, anderzijds droog, in de verte hoge bergen, wat waterplassen, enorme uitgestrekte vlakte. We eten heerlijk en drinken een lekker drankje en gaan kei kapot slapen in onze tent, die trouwens geweldig is. Het sanitair is 20 meter lopen, schoon en warm water. De voor- en achterkant kunnen open, aan weerskanten 2 grote ramen die opengeritst kunnen worden en alles voorzien van goed muggengaas. Heerlijk slapen hier met uitzicht over de vallei. Echt helemaal top!

• 12 Maart 2019 - 14:53

Linda:

Fijn om het 1e verhaal weer te lezen. Wat een hitte, heerlijk

• 12 Maart 2019 - 15:10

Mieke:

Wat een fantastische reis om te maken. Mooi verhaal hoor. Graag nog veel meer.
    Liefs Gerard en Mieke

• 12 Maart 2019 - 16:53

Astridentwan:

Wat leuk om jullie verhaal te volgen. We kijken weer uit naar het volgende verslag. Geniet lekker. Liefs van ons. Xxx

• 12 Maart 2019 - 18:07

Daisy:

Super om mee te mogen kijken(lezen) tijdens jullie vakantie. Geniet ervan. Wij kijken uit naar het volgende verhaal.

• 12 Maart 2019 - 18:11

Ed:

Wat mooi om zo jullie te volgen.nou ben ik niet zon lezer maar waar zijn de foto’s

• 13 Maart 2019 - 04:51

Yvonne Schook:

Wat een mooi verhaal, ik zie het haast voor mij. En die hitte???? Fijn van jullie te horen.

• 13 Maart 2019 - 06:46

Tineke Heemskerk:

Een pracht verslag zeg! Heel erg leuk om op deze manier met jullie mee te reizen. Nog veel plezier daar.
    Hartelijke groetjes van uit een koud, storm- en regenachtig Leiden, Tineke

• 13 Maart 2019 - 09:16

Martha En Nico:

Wat fantastisch dat we dit hebben gezien. We hopen dat jullie nog een hele fijne tijd hebben. Martha en Nico